Extra kamer in de kuip?

Plaats reactie
jovos1242

07 apr 2020, 23:15

Dag allemaal,

Ik weet niet in welk thema ik deze post moet zetten, daarom maar hier.
Misschien een idee om een thema "uitrusting" te beginnen?

Wij hebben een W660 en 3 kinderen (van 7, 7 en 9). Hij begint dus krap te worden qua ruimte. 1 van de drie slaapt nu in het gangpad. Maar we willen toch graag klein blijven varen.
We overwegen om de kamer van de ouders in de kuip te installeren. Dat zou dan betekenen dat we wat moeten herinrichten:
  • een tent over de kuip die voldoende verduistert en privacy verschaft
      matrassen, maar wat doe je daar mee overdag? Dat is wel een heleboel matras om binnen te stockeren. Luchtmatras? Dat is wel veel blazen...
        vulling van het midden zodat er 1 groot bed ontstaat
      Heeft er iemand hiermee ervaring? Of heeft iemand hiervoor al eens een goede oplossing gezien?
      Ik ben erg benieuwd.

Ware groeten,

Jo
      W660 Charel
      P.Schouten

08 apr 2020, 22:36

Beste Jo,

Hallo en aangenaam kennis te maken.
      Die tent lijkt me een goed idee. Wat je va(a)k(er) ziet is een buiskap waar een achtertent aan vast te ritsen is.
      Ga met dit idee eens met je lokale zeilmaker praten. Die heeft daar vast een goed idee over.
      Voor wat betreft het bed; je zou een brede plank kunnen maken, wellicht uit meerdere delen zodat deze op te bergen is om de kuipbanken te verbinden. Zo creëer je 1 groot bed. Die bodem kan je dan bedekken met meerdere kussens en zo een matras in elkaar puzzelen.

Maar besef wel dat die kussens, of het nu een paar grote of meerdere kleine kussens zijn een hoop ruimte innemen. Misschien is het beter om te accepteren dat jullie allebei op een kuipbank gaan liggen en dus niet samen in 1 bed kunnen slapen.

Of stiekem toch gaan nadenken over een grotere boot.

Of naar de kampeerwinkel en van die oprolbare slaapmatjes aanschaffen die zichzelf op kunnen bladen.

Er is niet 1 antwoord. Er leiden meer wegen naar Rome zal ik maar zeggen.

Veel succes met je zoektocht.

Hartelijke groeten,
      Pieter Schouten.
      Plaats reactie