Nou Jef...
Afgelopen Hemelvaartweekend hebben mijn vader en ik keihard gebuffeld. De kuip is 2x in de grondverf gezet en 1x afgelakt.
Daarnaast is het onderwaterschip 2x in de primer gezet en 2x in de antifouling. Daarnaast is het Boegbeslag gemonteerd, de babystagputting opnieuw bevestigd, de zwemtrap opgehangen en de achterstagputting gemonteerd. Daarnaast zit de mastvoet weer in elkaar met nieuwe schijven, bronzen lagers en nieuwe bouten. Er is heel veel gebeurt. Ik ben vast wel iets vergeten te noemen.
Maar om op de tewaterlating terug te komen,
Op de pot antifouling staat dat de boot binnen 30 dagen na het aanbrengen van de laatste laag te water moet.
Ik heb een datum al een tijdje geleden losgelaten, het levert alleen maar stress op.
Maar nu krijg ik toch serieuze jeuk
Ik ga proberen om die 30 dagen te halen
Wat moet er nog gebeuren?
De motor moet een onderhoudsbeurt en het seal van de schroefas moet vervangen.
Er moet wat klein Elektra werk gedaan worden.
De mast moet weer in elkaar met nieuwe bedrading erin.
De kuip moet nog 1 keer geschilderd worden.
De nieuwe overloop moet gemonteerd worden.
Het roer moet er weer onder.
De stempelplekken van het onderwaterschip moeten gedaan worden.
De luiken moeten weer terug in de kuip.
Vast nog 1000 kleine dingen.
We gaan er voor!
W870 Elisabeth
-
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
Inmiddels is de mast nu voorzien van nieuwe bedrading en een anker/3-kleurenlicht in LED.
Helaas komend weekend weinig tijd om te klussen. Het motor onderhoud wordt uitbesteedt dus dat scheelt een bult werk.
Ik hoop tussen het werken door een gaatje te vinden om nog wat te doen met pinkster
Helaas komend weekend weinig tijd om te klussen. Het motor onderhoud wordt uitbesteedt dus dat scheelt een bult werk.
Ik hoop tussen het werken door een gaatje te vinden om nog wat te doen met pinkster
-
Het gaat nu rap.
Sinds de laatste keer is er van alles gebeurt.
De motor is klaar. Er zit een nieuwe startaccu in de boot en een nieuwe schroefas seal onder andere. Geen overbodige luxe want de oude seal was flink gescheurd naast de slangenklem. De kuip is afgeschilderd. De mast zit weer in elkaar. Het laatste lakwerk is gedaan. De stempelplekken zijn voorzien van primer en antifouling. De boegstrip zit gemonteerd. De komende 3 dagen ga ik er alles aan doen om het werk af te ronden zodat de boot hopelijk eind komende week te water gaat!
Een mijlpaal waar ik al bijna 3 jaar naar uitkijk.
Als alles goed gaat en de boot dicht is dan kan ik haar ergens in juli of augustus feestelijk herdopen. Dat is wel een feestje waard.
Duim voor me dat het de komende dagen gaat lukken.
Sinds de laatste keer is er van alles gebeurt.
De motor is klaar. Er zit een nieuwe startaccu in de boot en een nieuwe schroefas seal onder andere. Geen overbodige luxe want de oude seal was flink gescheurd naast de slangenklem. De kuip is afgeschilderd. De mast zit weer in elkaar. Het laatste lakwerk is gedaan. De stempelplekken zijn voorzien van primer en antifouling. De boegstrip zit gemonteerd. De komende 3 dagen ga ik er alles aan doen om het werk af te ronden zodat de boot hopelijk eind komende week te water gaat!
Een mijlpaal waar ik al bijna 3 jaar naar uitkijk.
Als alles goed gaat en de boot dicht is dan kan ik haar ergens in juli of augustus feestelijk herdopen. Dat is wel een feestje waard.
Duim voor me dat het de komende dagen gaat lukken.
-
Ziet er strak uit Pieter!
Hopelijk snel een feestje.
Hopelijk snel een feestje.
-
Gister was het een mooie dag.
De boot is te water gegaan! Na 3 dagen doorbuffelen (ik heb vakantie) heb ik de boor zover gekregen dat ie te water kon.
Tijdens een bloedhete woensdag heeft mijn collega de boot naar buiten gereden. Toen heb ik het roer er onder gehangen en heeft mijn zoontje van 2 op de knoppen gedrukt en de boot vakkundig in het Markermeer laten zakken
Na het ontluchten van de motor liep deze als een zonnetje. Bijna 3 jaar niet gedraaid en dan lopen als een naaimachientje, heerlijk!
Vervolgens heb ik de mast opgebouwd en gelijk gezet. Alles staat er mooi op.
Vandaag na 24 uur even gecheckt of de boot nog steeds droog was en het zag er perfect uit
Nu eerst even 2 weken lekker op vakantie uitrusten en daarna gouw de zeiltjes er op om weer eens lekker met mijn eigen boot te gaan zeilen. Later volgt nog de feestelijke herdoop
Ik ben blij, voldaan en trots
De boot is te water gegaan! Na 3 dagen doorbuffelen (ik heb vakantie) heb ik de boor zover gekregen dat ie te water kon.
Tijdens een bloedhete woensdag heeft mijn collega de boot naar buiten gereden. Toen heb ik het roer er onder gehangen en heeft mijn zoontje van 2 op de knoppen gedrukt en de boot vakkundig in het Markermeer laten zakken
Na het ontluchten van de motor liep deze als een zonnetje. Bijna 3 jaar niet gedraaid en dan lopen als een naaimachientje, heerlijk!
Vervolgens heb ik de mast opgebouwd en gelijk gezet. Alles staat er mooi op.
Vandaag na 24 uur even gecheckt of de boot nog steeds droog was en het zag er perfect uit
Nu eerst even 2 weken lekker op vakantie uitrusten en daarna gouw de zeiltjes er op om weer eens lekker met mijn eigen boot te gaan zeilen. Later volgt nog de feestelijke herdoop
Ik ben blij, voldaan en trots
-
Mooi werk man! Gefeliciteerd!
-
hallo Pieter,
heb al een tijd niet gereageerd, maar wel je werkzaamheden met bewondering gevolgd. en nu het resultaat zo mooi is, wil ik graag complimenten maken voor het prachtige resultaat. Een boot voor het leven, mooier als vanaf de werf.. Al je inspanning wordt hopelijk beloond meet veel mooie zeildagen.
veel plezier met je boot, Martin , het Zwin 725
heb al een tijd niet gereageerd, maar wel je werkzaamheden met bewondering gevolgd. en nu het resultaat zo mooi is, wil ik graag complimenten maken voor het prachtige resultaat. Een boot voor het leven, mooier als vanaf de werf.. Al je inspanning wordt hopelijk beloond meet veel mooie zeildagen.
veel plezier met je boot, Martin , het Zwin 725
-
Bedankt voor alle leuke en bemoedigende reacties. Ik heb nog niet de kans gehad om de zeilen erop te zetten. Ik wilde het vandaag doen maar de regen stak er een stokje voor.
Inmiddels heb ik wel allerlei kleine klusjes gedaan. De grootschoot geplaatst met nieuwe blokken, een nieuwe neerhouder. De vloer in de salon hobbelde wat op de kielbouten dus daar heb ik wat vulplaatjes onder geplaatst. Ik kan toch al niet staan in de salon dus die 3mm kan er wel af
De naamstickers zijn geplakt evenals een mooie sticker in de kuip en de navigatie verlichting in de mast heb ik vandaag aangesloten net als het gas. Het eerste kopje koffie aan boord in 3 jaar tijd smaakte heerlijk!
Inmiddels heb ik wel allerlei kleine klusjes gedaan. De grootschoot geplaatst met nieuwe blokken, een nieuwe neerhouder. De vloer in de salon hobbelde wat op de kielbouten dus daar heb ik wat vulplaatjes onder geplaatst. Ik kan toch al niet staan in de salon dus die 3mm kan er wel af
De naamstickers zijn geplakt evenals een mooie sticker in de kuip en de navigatie verlichting in de mast heb ik vandaag aangesloten net als het gas. Het eerste kopje koffie aan boord in 3 jaar tijd smaakte heerlijk!
-
Hoe heet ze eigenlijk Pieter.
De luxe van koffie/thee aan boord hebben wij nog niet. Weet ook niet of dat wel wenselijk is bij een 570, gezien de ruimte.
Wij gaan hopelijk komende woensdag weer even oefenen..
Hopelijk kunnen jullie ook snel uitvaren.
De luxe van koffie/thee aan boord hebben wij nog niet. Weet ook niet of dat wel wenselijk is bij een 570, gezien de ruimte.
Wij gaan hopelijk komende woensdag weer even oefenen..
Hopelijk kunnen jullie ook snel uitvaren.