restauratie w600

Deel in dit forum uw ervaringen bij het restaureren van uw Waarschip
BUTTON_POST_REPLY
Willemsw600
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2022, 11:39

Afgelopen augustus ben ik in het bezit gekomen van een Waarschip 600. De verkoper had geen informatie over de geschiedenis van dit scheepje. Het is het model met een zelflozende kuip en de diepgang is ongeveer 1.00 m. De vorige eigenaar had er een mast, tuigage en zeilen opstaan van een kolibri 560. Er was wel een houten mast bij zonder verstaging; Nieuwsgierig naar de lengte van de wanten. Uitgaande van de aanwezige aangrijpingspunten op de mast bestond de tuigage uit hoofdwante, onderwanten, babystag en uiteraard voor- en achterstag. Wel waren de oorspronkelijke zeilen aanwezig. Daaruit blijkt dat het schip ooit een toptuigage had met de mast op het kajuitdak. Verdere gegevens kan ik tot nu toe niet vinden. Ik ben dus op zoek naar informatie en gegevens om het bootje weer in de oude( waarschip) staat terug te brengen. Informatie is heel erg welkom.Ik woon in Westergeest; een bezitter van een 600 in de buurt is ook heel welkom.
P.Schouten
BerichtenCOLON 92
GeregistreerdCOLON 07 Dec 2019, 11:20

Beste Willem,

Gefeliciteerd met je mooie waarschip.
Helaas kan ik je niet verder helpen met meer info maar je zou kunnen proberen om contact op te nemen met de Waarschip werf in Delfzijl.
Of met de technische commissie van onze vereniging. Een oproep plaatsen in de waarpraat kan helpen maar ook een oproep op het zeilersforum. Eerlijk gezegd is dit forum niet geschikt want het wordt volgens mij nauwelijks gelezen en er is zeer weinig interactie.
Succes.

Groetjes, Pieter Schouten.
Willemsw600
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2022, 11:39

Dat het forum niet zo vaak gebruikt wordt, is me al duidelijk geworden. In contacten die ik heb gehad met leden van het bestuur weet ik dat er de komende tijd gewerkt wordt om de situatie te verbeteren. Ik wacht af. bedankt voor je reactie.
BUTTON_POST_REPLY