dekkenverf antislip aftapen

Wat zijn de beste verven en kitten
Post Reply
omendlik

Beste mensen,

ik wil op het dek de loopvlakken met antislipverf rollen. Ik vraag me achter af hoe ik de tape om deze vlakken af te bakenen netjes in ronde hoeken krijg. Het mooiste is als de hoeken van het loopvlak allemaal een dezelfde radius hebben en de ronding mooi vloeiend verloopt. Heeft één van jullie tips hoe je dat het beste kan doen? Gewoon goed schilderstape krijg je niet gemakkelijk zo netjes in een krappe ronding. Ik zie uit naar jullie ervaringen en tips!

mvg, Oscar
P.Schouten

Je kan de gewenste ronding eerst aftekenen met potlood. Niet te hard drukken. Om mooie rondingen te krijgen kan je allerhande ronde voorwerpen gebruiken. Mengbekers, mokken, verf blikken, wat dan ook. Daarna plak je de tape met rechte korte stukken over de getekende lijn heen. Als je dat gedaan hebt neem je een zeer scherp mes, bijvoorbeeld een nieuw afbreek mesje. Daarmee snijd je de ronding uit. Snij zo voorzichtig mogelijk zodat je niet compleet door de onderliggende verflaag heen gaat. Daarom is een scherp mes heel belangrijk! De sneetjes in de verf die onvermijdelijk ontstaan vloeien wel vol met de antislip verf. Daar hoef je je geen zorgen over te maken. Succes!

Groetjes,

Pieter Schouten.
nwschierig@outlook.com

Wat Pieter zegt. Zo hebben wij het ook gedaan.
Wel goede tape kopen, dan loopt het er ook niet zo makkelijk onderdoor.
Na de laatste keer schilderen gelijk weghalen, anders blijven er soms stukjes in de verf zitten.

succes
omendlik

Dank jullie wel, dat klinkt als uitstekend advies! met hartelijke groet, Oscar
Post Reply